[O1] Wyłącznik poduszki powietrznej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Wyłącznik poduszki powietrznej

    Geralt, jakie 2-3 litry ??? Mi pali niespełna 1L więcej zależy.

  • #2
    [O1] Wyłącznik poduszki powietrznej

    Mam pytanie, czy jest możliwe zainstalowanie do poduszki powietrznej wyłącznika.? Oryginalnie tego nie ma w moje O1. A jazda z niemowlakiem na tylnym siedzeniu w pojedynke nie jest zbyt wygodna.

    Komentarz

    • zefirstorm
      Ambiente
      • 2006
      • 152

      #3
      jak masz interfejs to możesz robić on i off
      ASV 147PS@307Nm

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        zefirstorm, A jak, moge sie dowiedziec??
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Karas
          Classic
          • 2007
          • 27

          #5
          Odpowiedz jaka dostałem w ASO.
          Nie montujemy wyłącznika poduszki pasażera w O1.
          Możemy ja wyłączyć programowo ale tylko po uzyskaniu zgody z SKODA POLSKA (Poznań).
          I to samo dotyczy włączenia ponownego.

          W innym wypadku nie uwzględnią Ci reklamacji jak będziesz miał wypadek i mimo włączenia "zamontowanego własnoręcznie " wyłącznika poduszka nie odpaliła.

          --
          Karas
          NWEF..... (trochę Mazur w Wawie....)
          --
          DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI...

          Komentarz

          • bubuDE
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 763
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Jestem pewien ze mam O1 i pewien ze w schowku pasazera jest wylacznik do poduchy na kluczyk. Widocznie nie w kazdym modelu jest montowany.
            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              wylacznik byl na ekstra specjalne zamowienie

              Komentarz

              • bubuDE
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 763
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                marekzu, jesli RS-y w roku 2005 robione byly na zamowienie to masz racje. Doradz jak taki wlacznik zainstalowac i czy to bezpieczne.
                PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                Komentarz

                • macieks
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 469
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez marekzu
                  wylacznik byl na ekstra specjalne zamowienie
                  Od pewnego czasu jest chyba w każdym egzemplarzu (o ile jest poduszka pasażera)
                  Była: O1 1.6 MPI
                  Jest: O3 1.2 TSI

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    Zamieszczone przez bubuDE
                    Doradz jak taki wlacznik zainstalowac i czy to bezpieczne.
                    teoretycznie - wylacznik to tak jak odpiecie wtyczki z poduszki - bezwzglednie musi byc robione na wylaczonym zaplonie dlatego ory robi sie to kluczykiem - aby nie byl w stacyjce.

                    ja osobiscie bym z tym nie kombinowal - trzeba by zdobyc schemat jak to jest rozwiazane fabrycznie - wtedy mozna kombinowac

                    Bedzie swiecic sie kontrolka poduszki , zapewne sterownik zapamieta blad - nie wiem czy ponowne wlaczenie spowoduje usuniecie bledu .

                    Jakiego to malucha masz???? Jezdzi tylem w kierunku jazdy jeszcze????

                    Komentarz

                    • bubuDE
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 763
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      marekzu, Odpowiadam za dariuszn, : ten maluch ma 6 miesiecy ale to nie moje dzielo. Takie malenstwa jezdza na plasko.
                      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                      Komentarz

                      • nosferatus
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 601

                        #12
                        taki wyłącznik jest na 100% w każdej Octavii Tour licząc od 2005r
                        Silnik BFQ + sekwencja KME
                        CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                        Kenwood KDC-BT92SD
                        Hertz HSK 165
                        Hertz DBX 250
                        KICX Kap 45
                        KICKER ZX 200.2
                        Kable - Dietz, Caliber
                        Kondzio 1F
                        wygłuszenie drzwi

                        Komentarz

                        • cartel1
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 249

                          #13
                          Zamieszczone przez zefirstorm
                          jak masz interfejs to możesz robić on i off
                          w golfie IV pewna kobita tak zrobiła i na nieszczęsciej dziecka w foteliku poducha i tak wystrzeliła robiąc mu krzywde...najbezpieczniej jest jak nie ma fizycznego połączenia czyli przekręcenie kluczyka w schowku
                          [center:a5df0a9dad]

                          [/center:a5df0a9dad]

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            Zamieszczone przez marekzu
                            teoretycznie - wylacznik to tak jak odpiecie wtyczki z poduszki - bezwzglednie musi byc robione na wylaczonym zaplonie dlatego ory robi sie to kluczykiem - aby nie byl w stacyjce.
                            Dokładnie to przełącznik odłącza poduszkę, dołączając jednocześnie w jej miejsce, odpowiedni rezystor. Dzięki temu komp nie łapie błedów ( "myśli" że poducha cały czas jest podłączona - tak robią np. oszuści sprzedający auta po wypadku; Airbag niby jest a tak naprawdę to dawno wystrzelił i w jego miejsce wpięto jedynie odpowiedni rezystor ). O ile pamiętam, jeśli nie oszuka się kompa i przekręci kluczyk przy wypiętej poduszce to łapie błąd, który można skasować tylko VAG-iem.

                            BTW. Kiedyś chciałem założyć taki wyłącznik w Cordobie; na pytanie zadane w ASO odpowiedziano mi: Proszę bardzo; czas ok. 1h, koszt ok. 100PLN.
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • zefirstorm
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 152

                              #15
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              zefirstorm, A jak, moge sie dowiedziec??
                              wiesz tego to nie wiem - ja jak kupiłem auto to miałem wyłączoną Vagiem pasażera, wtedy miga kontrolka od poduchy - chyba 20 sek po odpaleniu (dokładnie nie pamiętam) - pisze o tym w instrukcji - faktycznie wyłączają w ASO jedynie na pisemna prośbę, mi włączyli z powrotem u śliwki...
                              pozdrawiam
                              ASV 147PS@307Nm

                              Komentarz


                              • #16
                                Byłem w ASO. Wyłączyli mi poduszkę. Kosztuje to 50zł i trzeba wypełnić wniosek o wyłączenie, w którym zobowiązujesz się do informowania każdego użytkownika pojazdu o wyłączonej poduszce i do ponownego włączenia poduszki.

                                Zgodę na wyłączenie teoretycznie musi dać Skoda Auto w Poznaniu, ale w sumie to wyłączają od ręki (zarówno VAGiem jak i mechanicznie)

                                Do tego dają jeszcze naklejkę informacyjną.

                                Komentarz

                                • papał
                                  Classic
                                  • 2006
                                  • 28

                                  #17
                                  Podepne się pod wątek co by nie zakładac nowego tematu.
                                  Więc wiemy juz że w ASO mozna odłączyć poduszkę pasazera.

                                  Ale w jaki sposób zrobic to samemu, przy pomocy VAGa??? Czy ktoś z forumowiczów "posiada wiedze" w tym temacie??

                                  Komentarz

                                  • dariuspolo
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 1168

                                    #18
                                    Zamieszczone przez papał
                                    Ale w jaki sposób zrobic to samemu, przy pomocy VAGa??? Czy ktoś z forumowiczów "posiada wiedze" w tym temacie??
                                    Vagcom
                                    Modul 15 (Airbag)
                                    Adaptacja 10
                                    Kanal 1(poduszka pasazera)
                                    0/1 (aktywacja/deaktywacja)

                                    Darek
                                    T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                    SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                    Zuzycie paliwa

                                    Komentarz

                                    • shado
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 5315
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Po deaktywacji powinno Ci się zmienić zachowanie kontrolki od poduszek.
                                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                      Komentarz

                                      • papał
                                        Classic
                                        • 2006
                                        • 28

                                        #20
                                        Vagcom
                                        Modul 15 (Airbag)
                                        Adaptacja 10
                                        Kanal 1(poduszka pasazera)
                                        0/1 (aktywacja/deaktywacja)

                                        Darek

                                        Dzieki Darek o taką podpowiedz mi chodziło. Po deaktywacji poduszki przez kilka sekund po właczeniu zapłonu miga kontrolka poduszek.

                                        Komentarz

                                        • Sev
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1295

                                          #21
                                          Pociągnę wątek dalej.
                                          To że VAGiem można odłączyć to już wiemy. Pytanie czy ktoś montował wyłącznik taki jak był (jest) fabrycznie montowany w schowku?
                                          Nie zawsze wozi sie ze sobą laptopa żeby go podłączać a czasem może pojawić się taka konieczność żeby włączyć lub wyłączyć poduchę.

                                          Mnie interesuje rozwiązanie ON/OFF w schowku.

                                          Wg vagcat.com (i nie tylko) w schowku mieszczą się następujące części:

                                          Wyłącznik 6Q0919237A (cena około 1500 koron słowackich czyli około 165zl )
                                          Cylinderek zamka 107857113JB (45.7 Euro)
                                          Obudowa wyłącznika 1U1858305 (brak ceny)
                                          zapinka do wkrętu N 90698801 (0,12 Euro)
                                          Wkręt N 90918701(0,11 Euro)

                                          Pozostaje tylko problem podłączenia wszystkiego czyli co gdzie i jak.
                                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                          Komentarz

                                          • marekzu
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1412
                                            • Superb II combi (3V5)

                                            #22
                                            podejrzewam - tylko - po prostu wylacznik robi przerwe w obwodzie - a cylinderek zamka musi miec zapadki pod orginalny klucz aby w tym czasie kluczyk nie byl w stacyjce a aktywowal/deaktywowal poduszke

                                            Komentarz

                                            • Sev
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1295

                                              #23
                                              Chyba nie tylko przerwę w obwodzie. Musi być coś jeszcze w jego magiczności bo inaczej wywalało by błąd że brak poduszki czy coś i to chyba kwestia poziomu oporności. Inny opór na "poduszce" komputer widzi jako odłączenie a inny jako poduszkę. Brak przepływu prądu traktuje jako błąd.
                                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                              Komentarz

                                              • marekzu
                                                L&K
                                                • 2007
                                                • 1412
                                                • Superb II combi (3V5)

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Sev
                                                Wyłącznik 6Q0919237A (cena około 1500 koron słowackich czyli około 165zl )
                                                i pewnie stad ta cena

                                                Komentarz

                                                • jarecki2000
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 119

                                                  #25
                                                  Witam,

                                                  Chciałbym trochę odgrzać kotleta, gdyż obecnie stanąłem przed takim samy problemem jak autor tego postu. Nie ukrywam, ze nie interesują mnie wyłączenie poduszki permanentnie za pomocą oprogramowania. Interesuje mnie kwestia dołażenie wyłącznika poduchy, taki jak można było zamówić przy zakupie auta. Czy ktoś może przerabiał ten temat?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...